ثانیه های یخ زده

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
  • ۹۶/۰۵/۱۱
    ...
  • ۹۶/۰۳/۱۳
    ...
  • ۹۵/۰۵/۲۴
    24

کبریت

                

آتش از کبریت جسم می‌یابد
نفسی زنده با سیمای خود،
با درخشش خود، عمر کوتاه خود.
از شعله‌هایش گازها برمی‌خیزند،
بخشیدن ِ بال، لباس، حتا بدن:
شیئی کاملاً جنبنده، پرتحرک.

این‌ها همه سریع اتفاق می‌افتد!

تنها سر است که قدرت آتش‌گرفتن دارد
وقتی که با واقعیت خشن برخورد می‌کند

صدایی شبیه شلیک تپانچه!

اما زود آرام می‌گیرد
راست می‌ایستد، سریع، بادبانی باد افتاده
مثل قایق مسابقه
سفری به ‌درازای چوب خویش

به دشواری به پایان‌اش می‌برد
به جا می‌گذارد
کلاهی سیاه مثل کلاه کشیش دهکده.

"فرانسیس پونژ"

----

+اتفاق خوبی بود برایم امروز، آشنایی با آثار شاعر بالا...کاملا شگفت زده شدم و بسیار کیف کردم.

+امروز از جهت دیگر هم باز شگفت زده شدم و آن هم سر امتحان نقشه کشی متوجه شدم

کار با نقاله را از یاد برده ام و هیچ راهی هم برای استفاده ازش پیدا نکردم...! برای آماده شدن

امتحان همیشه این یک قسمت را رد می کردم و تصور می کردم بلدم که دیدم ای دل غافل!

اصلا از همان اول هم من نقشه کش نیسته* و نبودم؛ از قدیم هم معلم ام می گفت بهم که "تو با خط کش هم باز خط روکج می کشی!"

+این یکی خبر ناگوار تری بود که فهمیدم حدود یک میلیون عکسی که در تبلت خدابیامرزم بود و تصور می کرد بک آپ گرفتم ازشان در کامپیوتر، همگی به باد فنا رفته اند! تصورش را بکن از سال 86 تا همین یک ماه پیش! این تصاویری هم که باقی مانده بود همگی در اینترنت آپلود شده بودند.

---

*احتمالا درستش "نبوده و نیستم" است و این سوتی ام من را یاد آن لطیفه انداخت که می گوید:"

سوار تاکسی بودم ، راننده با ماشین پشتی دعواش شد گفت: ببین داداش، من اینجا وایسادم و وای خواهم ساد! میفهمی؟ وای خواهم ساد!

  • افشین ..

نظرات  (۳)

  • اَسی بولیده
  • شعرش قشنگ بود

    چه مهندسی بشین شما !!

    منم چند روز پیش رمم و خالی کردم،از قصد! خیلی هم خوشحالم :) احساس سبکی میکنم...

    جکه باحال بود نشنیده بودم!

    پاسخ:
    آره اعجوبه ای میشم برای خودم!
    :)
  • فاطیما کیان
  • شعر خیلی زیبا بود و تصویر هم عالی بود
    یکبار یک درایو پر از خاطراتم به دلیل ویروسی شدن فرمت شدو فقط سوختم که یک بک آپ هم نداشتم ...
    وای خواهم ساد ! بانمکه :)
    پاسخ:
    سپاس از شما:)
    چه بد...باز عکس رو میشه دوباره دانلود کرد اما خاطرات...
    ممنون بابت معرفی!
    من بدون خط کش هم صاف خط میکشم دلتون بسوزه!کو؟؟سوخت؟؟ بگید که مطمین بشم اگه نه بیشتر آب و تاب بدم ; )
    نیسته...
    یاد کرمانی های عزیزمان افتادم! :)
    پاسخ:
    خواهش میکنم!
    بسه جزغاله شد :/
    :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">