ثانیه های یخ زده

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
  • ۹۶/۰۵/۱۱
    ...
  • ۹۶/۰۳/۱۳
    ...
  • ۹۵/۰۵/۲۴
    24

کوری




                              




  رمان کوری را دو، سه روزه خواندم رمانی تلخ با داستانی سرراست که روایتگر نابسمانی های روابط

بین انسان ها ست و با ذره بینی در دست آن ها را با جزئیات جلوی دیدگان بیننده قرار می دهد.

خواندنش را به دوستان گرامی توصیه می کنم.

----
+البته این کتاب را با ترجمه مهدی غبرایی خواندم و نه عکس بالا.

+ بخشی از متن کتاب:
چرا ما کور شدیم، نمی دانم،شاید روزی بفهمیم،می خواهی نظرم را بدانی،بله،بگو،به نظرم ما کور نشدیم، کور هستیم،چشم داریم اما نمی بینیم،کورهایی که می توانیم ببینیم،اما نمی بینیم.

+نکته جالب این بود که در این کتاب هیچ اسمی وجود ندارد و افراد را نویسنده با توجه به پیشه یا نشانه هایش وصف می کند و نکته  دیگر این که گویا نویسنده فقط نقطه و ویرگول را به رسمیت می شناسد و خبری از علامت سوال و... نیست و هنگام تغییر شخص صحبت کننده در یک مکالمه هیچ نشانه ای به ما نمی دهد مانند همین متنی که در بالا است!


  • افشین ..

نظرات  (۵)

من عاشق این کتاب شدم. دو بار خوندمش و هنوز هم اگر فرصتی پیدا کنم دوست دارم دوباره بخونمش. شخصیت های بدون اسمش رو فهمیده بودم؛ اما متوجه علامت سوال و تعجب نداشتنش نشده بودم. ممنون. 
پاسخ:
برای من هم این کتاب رفت جزو کتابهای مورد علاقه ام. خواهش می کنم.
سلام اقا افشین.خوشحالم که دوباره وبلاگتو پیدا کردم.وبلاگ قبلیم حذف شد و اسم و ادرس هیچکسی رو نداشتم و فقط یکی دو نفر رو تونستم از طریق اسم وبلاگشون پیدا کنم.خوشحالم که هستید هنوزم :))
پاسخ:
سلام خوب هستید؟ اتفاقا من هم به وبلاگتون سر زدم تعجب کردم وبلاگتون حذف شده الم که دوباره وبلاگتون سر پاست و به اینجا سر زدید سپاس سپاس.
  • نیمه سیب سقراطی
  • دزیره رو که تموم کنم و عقاید یک دلقک رو هم بخونم میرم سراغش ! 
    ( چرا انقدر من عقبم این روزا ! واقعا چرا ؟ :| )
    پاسخ:
    دزیره همون معشوق ناپلئون؟ حجمش زیاد بود حوصله نکردم بخونم اگه خوب بود بگو.
    بلاگفا همچنان خر است :)
    پاسخ:
    :))
  • نیمه سیب سقراطی
  • بله بله ، همون !
    پی دی اف ش رو دارم میخونم و تقریباً وسطاشم ، بد نیست !
    برای من چندان جذب کننده نبوده تا اینجاش ! 
    +
    دوست داشتی بگو براتون بفرستم پی دی اف ش رو :)
    پاسخ:
    سپاس پی دی افش رو فکر کنم داشته باشم ولی حال خوندنش رو ندارم ولی اگه بگید خوبه قضیه فرق می کنه:))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">